Hiçbir evliya kadın, eshab-ı kiramın hanımlarının seviyesine çıkamaz. Eshab-ı kiramın en alt derecesindeki bir sahabi, sahabi olmayan en büyük evliyadan daha üstündür. Hazret-i Meryem’in durumu farklıdır. Ona peygamber bile diyen âlimler olmuştur. Önce hadis-i şeriflerle övülen faziletli kadınlardan bahsedelim:
Âişe-i Sıddıka:
Resulullah efendimizin en sevgili hanımıdır. Çok akıllı, zeki, âlime, edibe ve afife ve saliha idi. Hafızası pek kuvvetli olduğu için, Eshab-ı kiram birçok şeyleri ondan sorup öğrenirdi. Nikâhı Allahü Teâlâ’nın emri ile yapıldı. Âyetlerle de övülmüştür. Hadis-i Şeriflerde buyuruluyor ki:
“Erkeklerden vezirim Zübeyr bin Avvam, kadınlardan ise Âişe’dir.” [Deylemi]
“Erkeklerden üstün çok kişi vardır. Fakat kadınlardan Firavunun ailesi Âsiye, İmran kızı Meryem ve Âişe’den başka üstün kadın yoktur. Âişe’nin diğer kadınlara üstünlüğü, ‘tirid’in diğer yemeklere üstünlüğü gibidir.” [Buhari] (Tirid, en kıymetli et yemeğidir.)
“En çok Âişe’yi seviyorum, erkeklerden de babasını.” [Buhari, İbni Mace]
Resulullah, “Allahü Teâlâ beni kendi nurundan yarattı. Benim nurumdan da Ebu Bekri, onunkinden de, Ömer ile Âişe’yi yarattı. Ömer’in nurundan, mümin erkekleri, Âişe’ninkinden de mümin kadınları yarattı” buyurup, sonra Nur suresinin “Allah birine nur vermezse, o münevver olamaz” mealindeki 40. âyetini okudu. (Lübab-ül-elbab)
Resulullah’ın hanımları ve kızları bütün kadınlardan üstündür. İbni Abbas, Resulullah’ın hanımlarını kötüleyenin tevbesi kabul olmaz buyurdu. Âişe validemize sövmek, Kur'an-ı Kerim’i inkâr etmek olur ki, bunun küfür olduğunda icma vardır. (Mirat-i Kainat)
Hazret-i Âişe validemize iftiradan bir müddet sonra Resulullah efendimiz, “Müjdeler olsun sana ey Âişe! Allahü Teâlâ, senin temiz olduğunu açıkladı” buyurup Nur suresinin 11. âyetinden başlayarak, on âyet okudu. (Medaric-ün-nübüvve)
Yorum Ekle
Yorumlar
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
Dilek Çiftçi
Kadınların en üstünleri
Hiçbir evliya kadın, eshab-ı kiramın hanımlarının seviyesine çıkamaz. Eshab-ı kiramın en alt derecesindeki bir sahabi, sahabi olmayan en büyük evliyadan daha üstündür. Hazret-i Meryem’in durumu farklıdır. Ona peygamber bile diyen âlimler olmuştur. Önce hadis-i şeriflerle övülen faziletli kadınlardan bahsedelim:
Âişe-i Sıddıka:
Resulullah efendimizin en sevgili hanımıdır. Çok akıllı, zeki, âlime, edibe ve afife ve saliha idi. Hafızası pek kuvvetli olduğu için, Eshab-ı kiram birçok şeyleri ondan sorup öğrenirdi. Nikâhı Allahü Teâlâ’nın emri ile yapıldı. Âyetlerle de övülmüştür. Hadis-i Şeriflerde buyuruluyor ki:
“Erkeklerden vezirim Zübeyr bin Avvam, kadınlardan ise Âişe’dir.” [Deylemi]
“Erkeklerden üstün çok kişi vardır. Fakat kadınlardan Firavunun ailesi Âsiye, İmran kızı Meryem ve Âişe’den başka üstün kadın yoktur. Âişe’nin diğer kadınlara üstünlüğü, ‘tirid’in diğer yemeklere üstünlüğü gibidir.” [Buhari] (Tirid, en kıymetli et yemeğidir.)
“En çok Âişe’yi seviyorum, erkeklerden de babasını.” [Buhari, İbni Mace]
Resulullah, “Allahü Teâlâ beni kendi nurundan yarattı. Benim nurumdan da Ebu Bekri, onunkinden de, Ömer ile Âişe’yi yarattı. Ömer’in nurundan, mümin erkekleri, Âişe’ninkinden de mümin kadınları yarattı” buyurup, sonra Nur suresinin “Allah birine nur vermezse, o münevver olamaz” mealindeki 40. âyetini okudu. (Lübab-ül-elbab)
Resulullah’ın hanımları ve kızları bütün kadınlardan üstündür. İbni Abbas, Resulullah’ın hanımlarını kötüleyenin tevbesi kabul olmaz buyurdu. Âişe validemize sövmek, Kur'an-ı Kerim’i inkâr etmek olur ki, bunun küfür olduğunda icma vardır. (Mirat-i Kainat)
Hazret-i Âişe validemize iftiradan bir müddet sonra Resulullah efendimiz, “Müjdeler olsun sana ey Âişe! Allahü Teâlâ, senin temiz olduğunu açıkladı” buyurup Nur suresinin 11. âyetinden başlayarak, on âyet okudu. (Medaric-ün-nübüvve)