Allah ismini Selef-i Salihin saygı ile söyler ve saygı ile yazardı. Terki bid’attir. Bir yazıda, bir konuşmada bir defacık olsun saygı ile yazmalı veya söylemelidir! Onun için dilimizi Allahü Teâlâ demeye alıştırmalıyız.
“Allah razı olsun” denince saygı sözü terk edilmiş olur. ”Allahü Teâlâ, razı olsun” demelidir.
Din kitaplarında diyor ki:
Allahü Teâlâ’nın ismini okuyunca, yazınca, söyleyince, işitince, Sübhânallah, Tebârekallah, Celle-Celalüh veya Teâlâ gibi saygı sözlerinden birini söylemek, yazmak, ilkinde Vacip, tekrarında ise Müstehaptır. Resulullah Sallallahü Aleyhi ve Sellemin ismini işitenin ömründe bir defa Salevat getirmesi Farz, okuyunca, yazınca, söyleyince, işitince ilkinde söylemek Vacip, tekrarında Müstehaptır.
(c.c.), (s.a.v) (r.a) gibi kısaltma yapmak uygun değildir.
Mirât-i Kâinât kitabında diyor ki:
Cahiller ve tembeller, saygı sözlerini kısaltarak birkaç harf yazıyorlar. Bu doğru değildir. Çok sakınmalıdır.
Hafife almak tehlikelidir
Allahü Teâlâ’nın ismini doğru yazalım, C.C. yazmayalım demeyi sivrisinek vızıltısı olarak görmek çok tehlikelidir, insanın imanını tehlikeye atabilir. Dinde bir şeyi hafife, basite almak tehlikelidir. Din kitapları C.C. yazılmamalı diyor. Ama günümüzdeki kimseler yazıyor. Her tarafta kullanılması ölçü değildir. Ölçü din âlimlerinin bildirdikleridir. Sinek vızıltısı olsaydı, din âlimleri bunu kitaplarına yazmazdı. Bir söz ile insan küfre düşer, bir söz ile imana gelir. Bir söz ile hanım boş olur, bir söz ile elin kızı elin erkeğine hanım olur.
Küçük harfle yazmak
Lafzatullahı yani Allah kelimesini Allah diye baş harfini küçük yazmak ne küfür, ne haram, ne de mekruhtur. İslam harflerinde zaten büyük harf yok. Dolayısıyla, Kur'an-ı Kerimde Allah ismi küçük harfle yazılır. Türkçe’de özel isimlerin büyük harfle yazılması âdet olduğu için, büyük harfle yazıp, yadırganmaya sebep olmamalıdır.
Yalnız Allah demek
Konuşurken, vaaz ederken, “Allah diyor ki” demek uygun değildir, saygısızlık olur. Allah Teâlâ demek de uygun değildir. Allahü Teâlâ demelidir. Allahü Teâlâ’nın ismini söyleyince, işitince, yazınca, Celle-Celalüh, Teâlâ gibi saygı sözlerinden birini söylemek, yazmak birincisinde Vacib, tekrarında ise Müstehabdır. Resulullah Efendimizin ismini işitince salevat söylemek de böyledir. (Redd-ül-Muhtar)
Hazreti Yezdan
Yezdan, Zerdüştlerin iyilik tanrısına verdikleri isimmiş. Bu durumda mehter marşında geçen, “Kur’an’da zafer vaat ediyor, Hazreti Yezdan” ifadesi uygundur, mahzuru yoktur.
Eski İran’ın en büyük dini olan ateşe tapınmayı kuran Zerdüşt, putların arasından Yezdan ve Ehremen isminde iki Uknum tayin etti. Yezdan iyilik tanrısı, Ehremen ise, kötülük tanrısı veya Yezdan’ın nur, aydınlık; Ehremen’in de zulmet, karanlık olması gibi, misli görülmemiş bâtıl bir itikad [inanç] ortaya koydu. (Cevap Veremedi kitabı)
Yezdan; İlah, Mevlâ demektir. Onlar bu güzel ismi taptıkları şeye koymuşlar. Bundan dolayı Yezdan isminin kötü olması gerekmez. Putlarına Mevlâ ismini de koyabilirlerdi. Bu durumda Mevlâ isminin de kötü olması gerekmezdi.
Allahu Teâlâ cümlemizi Kendisine layık Kul, Habibine layık Ümmet eylesin. (Amin)
Yorum Ekle
Yorumlar
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Müslüm Abacıoğlu
Allah ismine saygı
Muhterem kardeşlerim…
Allah ismini Selef-i Salihin saygı ile söyler ve saygı ile yazardı. Terki bid’attir. Bir yazıda, bir konuşmada bir defacık olsun saygı ile yazmalı veya söylemelidir! Onun için dilimizi Allahü Teâlâ demeye alıştırmalıyız.
“Allah razı olsun” denince saygı sözü terk edilmiş olur. ”Allahü Teâlâ, razı olsun” demelidir.
Din kitaplarında diyor ki:
Allahü Teâlâ’nın ismini okuyunca, yazınca, söyleyince, işitince, Sübhânallah, Tebârekallah, Celle-Celalüh veya Teâlâ gibi saygı sözlerinden birini söylemek, yazmak, ilkinde Vacip, tekrarında ise Müstehaptır. Resulullah Sallallahü Aleyhi ve Sellemin ismini işitenin ömründe bir defa Salevat getirmesi Farz, okuyunca, yazınca, söyleyince, işitince ilkinde söylemek Vacip, tekrarında Müstehaptır.
(c.c.), (s.a.v) (r.a) gibi kısaltma yapmak uygun değildir.
Mirât-i Kâinât kitabında diyor ki:
Cahiller ve tembeller, saygı sözlerini kısaltarak birkaç harf yazıyorlar. Bu doğru değildir. Çok sakınmalıdır.
Hafife almak tehlikelidir
Allahü Teâlâ’nın ismini doğru yazalım, C.C. yazmayalım demeyi sivrisinek vızıltısı olarak görmek çok tehlikelidir, insanın imanını tehlikeye atabilir. Dinde bir şeyi hafife, basite almak tehlikelidir. Din kitapları C.C. yazılmamalı diyor. Ama günümüzdeki kimseler yazıyor. Her tarafta kullanılması ölçü değildir. Ölçü din âlimlerinin bildirdikleridir. Sinek vızıltısı olsaydı, din âlimleri bunu kitaplarına yazmazdı. Bir söz ile insan küfre düşer, bir söz ile imana gelir. Bir söz ile hanım boş olur, bir söz ile elin kızı elin erkeğine hanım olur.
Küçük harfle yazmak
Lafzatullahı yani Allah kelimesini Allah diye baş harfini küçük yazmak ne küfür, ne haram, ne de mekruhtur. İslam harflerinde zaten büyük harf yok. Dolayısıyla, Kur'an-ı Kerimde Allah ismi küçük harfle yazılır. Türkçe’de özel isimlerin büyük harfle yazılması âdet olduğu için, büyük harfle yazıp, yadırganmaya sebep olmamalıdır.
Yalnız Allah demek
Konuşurken, vaaz ederken, “Allah diyor ki” demek uygun değildir, saygısızlık olur. Allah Teâlâ demek de uygun değildir. Allahü Teâlâ demelidir. Allahü Teâlâ’nın ismini söyleyince, işitince, yazınca, Celle-Celalüh, Teâlâ gibi saygı sözlerinden birini söylemek, yazmak birincisinde Vacib, tekrarında ise Müstehabdır. Resulullah Efendimizin ismini işitince salevat söylemek de böyledir. (Redd-ül-Muhtar)
Hazreti Yezdan
Yezdan, Zerdüştlerin iyilik tanrısına verdikleri isimmiş. Bu durumda mehter marşında geçen, “Kur’an’da zafer vaat ediyor, Hazreti Yezdan” ifadesi uygundur, mahzuru yoktur.
Eski İran’ın en büyük dini olan ateşe tapınmayı kuran Zerdüşt, putların arasından Yezdan ve Ehremen isminde iki Uknum tayin etti. Yezdan iyilik tanrısı, Ehremen ise, kötülük tanrısı veya Yezdan’ın nur, aydınlık; Ehremen’in de zulmet, karanlık olması gibi, misli görülmemiş bâtıl bir itikad [inanç] ortaya koydu. (Cevap Veremedi kitabı)
Yezdan; İlah, Mevlâ demektir. Onlar bu güzel ismi taptıkları şeye koymuşlar. Bundan dolayı Yezdan isminin kötü olması gerekmez. Putlarına Mevlâ ismini de koyabilirlerdi. Bu durumda Mevlâ isminin de kötü olması gerekmezdi.
Allahu Teâlâ cümlemizi Kendisine layık Kul, Habibine layık Ümmet eylesin. (Amin)